EL MERCAT NO TE MORAL

Autor: Detchessahar, Mathieu

Sección: EMPRESA Y ECONOMÍA - Economía

EL MERCAT NO TE MORAL

EL MERCAT NO TE MORAL

16,90€ IVA INCLUIDO

Editorial:
-
Publicación:
01/05/2023
Colección:
(CAT).LA REPENSADA
Ver ficha completa

NO DISPONIBLE

Sinopsis

Mathieu Detchessahar proposa idees per formular una alternativa al poder immoderat de la lògica econòmica i mercantil. El mercat no té moral tracta dels valors que cal preservar i dallò que els amenaça. Tracta de les coses que no es compren i que la mercantilització corromp. Té cura de no proposar un model i el mèrit de mostrar el perill …

Mathieu Detchessahar proposa idees per formular una alternativa al poder immoderat de la lògica econòmica i mercantil. El mercat no té moral tracta dels valors que cal preservar i dallò que els amenaça. Tracta de les coses que no es compren i que la mercantilització corromp. Té cura de no proposar un model i el mèrit de mostrar el perill de deixar que el mercat decideixi el nostre estil de vida. El mercat no té moral documenta la paradoxa liberal: exaltar l'individu per doblegar-lo millor als imperatius de la rendibilitat. La societat de mercat ha buidat l'espai públic democràtic de contingut polític i moral per fer-lo reaparèixer a l'espai privat, jeràrquic i no-democràtic de les empreses. Aquest assaig proposa refer la política per resoldre els desafiaments de lextraordinari dinamisme dels mercats, que no és una fatalitat inexorable. Podem reparar els vincles socials, reconstruir el bens comuns i alliberar de lexplotació la terra i les persones que hi viuen. Podem restablir un home emancipat, que el mateix John Locke descrivia com amo i propietari de la pròpia persona, de totes les seves accions i de tot el seu treball.
Leer más

Más información del libro

EL MERCAT NO TE MORAL

Editorial:
-
Fecha Publicación:
Formato:
Bolsillo tapa blanda
ISBN:
978-84-87023-31-6
EAN:
9788487023316
Nº páginas:
160
Colección:
(CAT).LA REPENSADA
Lengua:
ESPAÑOL
Alto:
20 mm
Ancho:
13 mm
Sección:
EMPRESA Y ECONOMÍA
Sub-Sección:
Economía
Mathieu Detchessahar (1971) és Professor de l'Institut d'Economia i Gestió de la Universitat de Nantes. És especialista en teoria de les organitzacions, canvi organitzatiu i gestió de la salut laboral, tant pels seus estudis com pels seus treballs de consultoria i formació en el sectors de banca i assegurances, indústria, salut i serveis socials i infraestructures. Entre altres, ha col·laborat amb Crédit-Agricole i Groupama, Airbus, Peugeot SA, France Telecom o GlaxoSmithKline. És membre fundador del Grup de Recerca Empresarial i Antropologia Cristiana. El seu últim llibre és La Nation, chemin de luniversel? Sortir de l'impasse post-nationale (Desclée de Brouwer, 2022), on mostra com, lluny del cosmopolitisme naïf i de l'exaltació idòlatra, la nació respon a les necessitats i anhels dels homes

Otros libros en EMPRESA Y ECONOMÍA

También te pueden interesar